Dèiem ahir - AMICS DEL CAMÍ . . . TERCERA EDAT - 29/03/2015




AMICS DEL CAMÍ . . . TERCERA EDAT


I ja es hivern. . . saps?  El temps té la seva manera especial de moure’s ràpid i agafar-te desprevingut amb el pas dels anys.  Sembla que tan sols era ahir que era jove, noucasat i embarcant-me en la nova vida amb la meva parella.  Però, en certa manera, sembla també que fa molt de temps. . . , i ara penso, a on se n’han anat els anys?


Sé que els he viscut tots. Tinc visions de cóm fou llavors i de totes les meves esperances i somnis. Però, “aquí” està l’hivern de ma vida i “m’agafa per sorpresa”.


Cóm he arribat aquí tan apresa? A on se n’han anat els anys? A on se’n va anar la meva joventut? Recordo molt bé haver vist gent gran al transcurs del anys i pensava que aquelles persones majors estaven molt lluny de mi i que aquest hivern estava tan, tan lluny, que no em podia imaginar com seria.


Però aquí està; els meus amics i amigues estan retirats, jubilats i tornant-se “grisos”, es mouen més lents i ara els veig com persones grans.  Qualcun es troba en millor forma, altre pitjor que jo, però veig el gran canvi. No com els recordo que recordo que eren joves i vibrants, sinó com jo, la seva edat comença a mostrar-se i ara som aquelles persones majors que acostumava a veure i que mai vaig pensar que seria. . . Déu meu!, em sembla mentida!


Ara, cada dia trobo que només el dutxar-me es un dels esdeveniments importants del dia!  I que fer una migdiada ja no es quelcom agradable com era, es quelcom obligatori!  Perquè si no ho faig per pròpia voluntat, senzillament m’adorm-ho a on estic assegut. . .


Així que ara m’endinso en aquesta nova etapa de la vida sense cap preparació per tots els dolors i xacres de la vellesa, i la pèrdua de força o habilitat per anar a fer totes les coses que volia haver fet, però que mai vaig fer. . .  Però, al menys sé, que encara que el hivern m’ha arribat i no tinc seguretat de quan durarà, això si sé, que quan s’acabi en aquesta terra, s’acabat.  Una altra aventura començarà !


Sí, tinc penediments. . .  Hi ha coses que m’agradaria no haver fet, coses que sí hauria d’haver fet;  però, de veritat, hi ha moltes coses, de les que estic content, que vaig fer i que m’atreví fer.


Axis doncs, si encara no ets en el teu hivern, permetem recordar-te que serà aquí molt més aviat del que et penses.  Per tan, qualsevol cosa que vulguis fer en la teva vida, per favor, fes-ho ràpid.  Atreveix-te, fes-ho  ja.  No ho posposis  massa temps.


La vida passa de pressa. . . .


Fes tot el que puguis avui, perquè mai estaràs segur si ja és el teu hivern o no. No tens la promesa de veure totes les estacions de la vida, axis que viu per l’avui i digues totes les coses que vulguis, que els teus éssers estimats et recordin, amb l’esperança de què apreciïn i estimin totes les coses que has fet per ells en els darrers anys.


“La vida es un regal que se t’ha donat”

La manera en què la visquis es un regal per els que venen darrere.


Fes d’aquest viatge quelcom únic i fantàstic.


VIU BÉ !   Gaudeix el dia !   Fes quelcom agradable !. . .  Sigues Feliç.


Recorda: “El reial es la salut i no les peces d’or i plata”.


Finalment, considera el següent:

Avui es el dia en que seràs el màxim de vell, però també el més jove que podràs ser.


Gaudeix del teu dia mentre duri.


29 març 2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada