Dèiem ahir - UN SISTEMA DE PREVENCIÒ - C. Dean Fales - 5/04/2015




UN SISTEMA DE PREVENCIÒ



Tal vegada vostè hagi notat, com ho he notat jo, quan freqüentment una persona revela les seves característiques amb l’actitud que pren vers els altres. Reconec que es perillós el fet de generalitzar, n'estic segur, però hom desenvolupa sistemes d’avaluació a través dels anys, o tal vegada seria millor si li diguéssim sistema de prevenció, al temps, que ens posa a la defensiva.

Un tipus de persona de qui  jo sempre em sento cautelós, es aquella que no confia absolutament amb ningú. Per mi, personalment, això ha sigut sempre un senyal de precaució de que aquí hi ha una persona amb la qual probablement no es pot confià. No m'estic referint a la persona que té una apreciació justa de les febleses humanes; m’estic referint a la persona que sempre sent sospites, sempre està dubtant, sempre buscant el significat i motiu amagat darrere de cada acte. Aquests personatges sempre me fan inclinar el cap vers un costat, mentre aixeco l’altra cella.

Contràriament, una persona que confia en els demés generalment reflecteix el tipus de persona en la qual es pot confiar. Ambdues persones senzillament reflexen el món privat en el que viuen.  No ofereixo aquesta observació com una regla infal·lible,  però crec que es un bon indicador.

En aquest sentit, també he observat que gent d’integritat esperen que se'ls cregui.  Quan això no passa, freqüentment pot arribar una sorpresa, però, generalment no sol esser molt gran.  Elles saben que el temps provarà que estan en allò que es cert i estan disposats a esperar.

La integritat es una qualitat que no té preu !


C. Dean  Fales (1.971)



5 abril 2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada