Dèiem ahir - NO ES DEIXI ENGANYAR - C. Dean Fales - 2/04/2017

NO ES DEIXI ENGANYAR


Fa uns anys, tenia un amic que havia muntat el seu propi negoci i estava tractant de convencem per què m’associes amb ell. “Però una de les coses que hauràs d’aprendre a fer, si vens amb mi”, em digué, “es fer semblar més difícils les coses que fas. Ho fas semblar tot massa fàcil. Els clients no pagaran tant si sembla fàcil”.

Potser tenia raó. Suposo que deu ésser part de la naturalesa humana estar disposat a pagar més per aquell treball que sembla més difícil, comparat amb un altre aparentment més fàcil. Sens dubte que la pràctica que m’estava recomanant deu ésser força comuna. Però té un cert aire de frau i d’engany. No puc deixar de creure que els clients intel·ligents no es deixaran enganyar tan fàcilment. 

Les meves observacions m’han convençut, des de fa temps, que una de les característiques inconfusibles del professional és que no importa el que faci, quan ho fa, ho fa semblar fàcil. L’atleta que destaca, l’orador que sobresurt, l’art del músic ben dotat, l’acció decisiva de l’empresari professional, ens fa dir: “jo també podria fer-ho”. Sembla tan fàcil . . .

El que no veiem, sens dubte, són les hores interminables d’auto disciplina immisericorde, l’estudi, l’exercici i els errors. El fet de fer-ho de nou una vegada i un altre. Seguir tractant i tractant, corregint i corregint, fins que surt perfecta.

Així tan fàcil és el ser professional i cap falsa façana podrà substituir-ho mai.

C. Dean Fales (1.960)


2 abril 2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada