TORNA, TORNA - NO, NO!
Fa
algunes setmanes, vaig estar en una d’aquestes formoses illes del Carib
quina principal font d’ingressos era el turisme. Ja hi havia estat
allí abans.
En
aquella ocasió, la ciutat es trobava en ple auge econòmic. Els hotels
estaven plens de gent de vacances i de gent que celebrava convencions.
Les botigues estaven fent molt de negoci; els carrers i les places eren
plenes de gent. Tothom es mostrava feliç, gaudint i gastant.
En
aquesta darrera ocasió, no. Més aviat semblava un cementiri
il·luminat. Molts hotels estaven tancats. Els nous edificis
d’apartaments estaven vuits. Pràcticament no es veia a ningú pels
carrers i en les botigues, excepció feta dels empleats, quines espatlles
devien estar adolorides de tant esperar, en va, a què els visités un
client.
El contrast era tan marcat que em sentí intrigat pel canvi i la seva causa, de manera que em vaig posar a fer preguntes.
Un
vell amic que viu allí i dos empleats de l’agència de viatges em varen
donar la mateixa versió, quasi al peu de la lletra, de la causa. Els
preus eren molt elevats i el servei molt dolent.
Segons
sembla, quan la situació començà a posar-se difícil, els propietaris
d’hotels i botigues, reaccionaren augmentant els seus preus per a
conservar els seus beneficis. Tractant de reduir costos, reduïren els
serveis. Només estic suposant, però m’imagino que retallaren personal
-probablement començant per els de més avall- cambreres, mossos,
pinxes, cuiners, la gent que dóna el servei. A un se li demanava que
fes el treball de dos.
Els
hostes començaren a queixar-se. Sorgiren les pressions. El personal
començà a sentir-se sobre explotat i mal pagat. Es tornaren irritables i
rudes. Entretant, els preus continuaven pujant. Ningú se sentia feliç,
sobretot, els hostes. De manera que deixaren d’anar a aquesta illa.
Podem
treure una conclusió d’això, Quan els negocis decauen i es busquen
maneres de millorar-los, el fet d’augmentar preus i reduir els serveis
no ha provat de ser un bon sistema. En realitat, si vostè té masses
hostes per la capacitat del seu hotel (o el que sia), augmenti els seus
preus, i redueixi el servei. Això li resoldrà el problema. Li ho
garanteixo!
C. Dean Fales
15 novembre 2020
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada