Dèiem ahir - TORNA, TORNA - NO, NO! - C. Dean Fales - 15/11/2020

 

TORNA, TORNA - NO, NO!

Fa algunes setmanes, vaig estar en una d’aquestes formoses illes del Carib quina principal font d’ingressos era el turisme. Ja hi havia estat allí abans. 

En aquella ocasió, la ciutat es trobava en ple auge econòmic. Els hotels estaven plens de gent de vacances i de gent que celebrava convencions. Les botigues estaven fent molt de negoci; els carrers i les places eren plenes de gent. Tothom es mostrava feliç, gaudint i gastant. 

En aquesta darrera ocasió, no. Més aviat semblava un cementiri il·luminat. Molts hotels estaven tancats. Els nous edificis d’apartaments estaven vuits. Pràcticament no es veia a ningú pels carrers i en les botigues, excepció feta dels empleats, quines espatlles devien estar adolorides de tant esperar, en va, a què els visités un client. 

El contrast era tan marcat que em sentí intrigat pel canvi i la seva causa, de manera que em vaig posar a fer preguntes. 

Un vell amic que viu allí i dos empleats de l’agència de viatges em varen donar la mateixa versió, quasi al peu de la lletra, de la causa. Els preus eren molt elevats i el servei molt dolent. 

Segons sembla, quan la situació començà a posar-se difícil, els propietaris d’hotels i botigues, reaccionaren augmentant els seus preus per a conservar els seus beneficis. Tractant de reduir costos, reduïren els serveis. Només estic suposant, però m’imagino que retallaren personal -probablement començant per els de més avall- cambreres, mossos, pinxes, cuiners, la gent que dóna el servei. A un se li demanava que fes el treball de dos. 

Els hostes començaren a queixar-se. Sorgiren les pressions. El personal començà a sentir-se sobre explotat i mal pagat. Es tornaren irritables i rudes. Entretant, els preus continuaven pujant. Ningú se sentia feliç, sobretot, els hostes. De manera que deixaren d’anar a aquesta illa. 

Podem treure una conclusió d’això, Quan els negocis decauen i es busquen maneres de millorar-los, el fet d’augmentar preus i reduir els serveis no ha provat de ser un bon sistema. En realitat, si vostè té masses hostes per la capacitat del seu hotel (o el que sia), augmenti els seus preus, i redueixi el servei. Això li resoldrà el problema. Li ho garanteixo! 

C. Dean Fales 

15 novembre 2020

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada