Dèiem ahir - ELS FETS SÓN BONS, PERÒ . . . - C. Dean Fales - 16/07/2017



ELS FETS SÓN BONS, PERÒ . . .



El meu professor d’economia en el col·legi, ens deia a classe, que els dos principals beneficis d’una bona educació eren aprendre com preparar-se per les proves -i ell insistia en què la vida es tota una sèrie de proves-, i a on trobar les respostes. Aquell professor tenia poca paciència amb els que creien que l’educació és l’acumulació de dades memoritzades. Sabia el que es deia.


Una vegada el Chicago Tribune publicà que el senyor Henry Ford era un ignorant. El senyor Ford els va demandar per danys i perjudicis i desafià al periòdic a provar que era un ignorant. Durant el judici, se li van fer multitud de preguntes, com dates de guerres, noms dels presidents, etc. Finalment, disgustat, Ford contestà: “No sé la resposta a aquestes preguntes, però sé a on trobar-les en cinc minuts. Jo utilitzo el meu cervell per pensar, no per emmagatzemar moltes dades inútils.”

En una ocasió, algú va preguntar a Einstein quants peus hi ha en una milla. Diuen que ell contestà: “No tinc per què omplir la meva ment amb tantes coses inútils si puc trobar l’ informació en dos minuts en un llibre de referència”.

Tot líder eficaç aprèn tard o d’hora. que és l’habilitat d’obtenir informació i després prendre l’acció més adient, el que permet completar les tasques. Un gran home de negocis, digué fa ben poc: “Jo vull gent que pugui resoldre els problemes, no recitar fets.”

C. Dean Fales (1959)
16 juliol 2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada