Dèiem ahir - EL MESTRE SUFÍ - Jorge Bucay - 24/01/2021

EL MESTRE SUFI

El mestre sufí, en finalitzar la classe, contava sempre una paràbola; però els alumnes no sempre entenien el sentit de la mateixa. 

-“ Mestre” -li encarà una tarda un d’ells- “Tu ens contes els contes però no ens expliques el seu significat. . .” 

-“Demano perdó per això. . .-es disculpà el mestre- “Permete'm que en senyal de reparació et convidi amb un deliciós préssec”. 

-“Gràcies mestre” -va respondre afalagat el deixeble. 

-“M’agradaria pelar-lo jo mateix per complimentar-te. Em permets?” 

-“Si. Moltes gràcies” -digué el deixeble. 

-“Ja que tinc un ganivet a la mà, t’agradaria que te’l tallés a trossos perquè et sia més còmode? ” 

-“M’encantaria. . . Però no voldria abusar de la seva amabilitat, senyor mestre”. 

-“No és un abús si jo t’ho ofereixo. Sols desitjo complaure’t”. 

-“Permetem que te’l mastegui abans de donar-te’l.. .” 

-“No mestre. No m’agradaria que fes això!” -es queixà el deixeble. 

El mestre va fer una pausa i digué: 

-“Si jo els hi expliqués el sentit de cada conte. . ., seria com donar-los a menjar una fruita mastegada”.

Jorge Bucay 

24 gener 2021 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada