Dèiem ahir - AVIVAR LA FLAMA INTERIOR - Adhara Web - 13/09/2020

 


AVIVAR LA FLAMA INTERIOR 



Conten que un maharajà de l’Índia, molt ric, tenia fama de ser indiferent a les riqueses materials i ser home de profunda religió, cosa poc freqüent per a un personatge de la seva categoria.

Davant d’aquesta situació i mogut per la curiositat, un noble súbdit va voler esbrinar el secret del sobirà per no deixar-se enlluernar per l’or, les joies i els luxes excessius que caracteritzaven a la noblesa del seu temps. 

Immediatament després de les salutacions que l’etiqueta i cortesia exigeix, el noble preguntà: “Majestat, quin és el seu secret per poder cultivar la vida espiritual en mig de tanta riquesa?” 

El maharajà li va respondre: “T’ho revelaré, si recorres tot el palau per comprendre la magnitud de la meva riquesa. Però porta una espelma encesa. Si s’apaga, et faré decapitar.” 

En acabar el passeig, el maharajà li va preguntar: “Que penses de les meves riqueses?” 

El noble va respondre: “No he vist res. Sols he tingut cura de que la flama no s’apagués.” 

El maharajà li va dir: “Aquest és el meu secret. Estic tan ocupat tractant d’avivar la meva flama interior, que no m’interessen les riqueses de fora"

Publicat per Adhara Web (13 maig 2008) 

13 setembre 2020

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada