Dèiem ahir - ENTUSIASME + ... - C. Dean Fales - 22/01/2017


ENTUSIASME + . . .


Essent una persona que he passat la totalitat de la meva carrera comercial en un lloc o un altre del departament de vendes, hi ha un conte, molt repetit, sobre venedors, que té la virtut d’irritar-me sempre que l’escolto. M’irrita bastant! El conte generalment és explicat per algun conferenciant que es fa passar com un expert en vendes. Jo crec que la majoria d’aquesta gent es moriria de fam si hagués de guanyar-se la vida venent. 

Veuen - ja començo a irritar-me. 

En qualsevol cas - diu el conte que fa uns anys dos venedors de sabates varen ésser enviats a l’Àfrica per investigar l’oportunitat de vendre sabates allí. Ambdós notaren ràpidament que la majoria dels natius no utilitzaven sabates.

Un venedor envià un cable a la seva companyia dient: “Torno en el proper vaixell. Aquí no hi ha negoci. Els natius no fan servir sabates.” 

Però el segon venedor (òbviament l’heroi) telegrafià a la seva empresa: “Enviïn ràpidament milions de sabates de totes les mides. Els natius no tenen sabates.” 

Arribat aquest punt, l’auditori riu animadament i tots fan un senyal aprovatori amb el cap.

Doncs, jo els vull dir una cosa: El primer venedor va poder tindre poca visió comercial, però el segon venedor era simple i senzillament un fantotxe. Jo l’haguera despatxat.

L’entusiasme es un ingredient molt necessari per vendre amb èxit, però ha d’ésser entusiasme + . . . cervell.


C. Dean Fales (1.960)

22 gener 2017



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada