Dèiem ahir - CANVI DE RITME - C. Dean Fales - 12/12/2021

 

CANVI DE RITME

A vegades hom se n’adona que realment no està gaudint amb el que fa i no aconsegueix res amb la seva manera de fer i amb el seu estil. Clar que mentalment pot donar la culpa a altres persones, inclòs a familiars. Mentre va pensant i pensant, cada vegada es refugia més amb l’auto compassió.

Sigui temporal o prolongat el seu mal moment, és necessari un canvi de ritme. Tal vegada pensi apuntar-se a una piscina a on hi trobarà un gimnàs per posar-se a to físicament. . . Però potser no se li ocorri pensar que els seus ànims i la seva ment necessiten el mateix tipus de tonificant.

Aturis literalment i pensi què està fent i cap a on va.

Un tal Ron Morrison, bon amic meu, caminava un dia pel Central Park, quan veié a un dels industrials més importants del país assegut còmodament en un banc. Ron havia conegut aquell personatge en una reunió social, així que avançà i es presentà.

- “Estic sorprès –digué Ron càndidament- de veure un home de la seva posició simplement assegut aquí i sense fer res”.

L’home de negocis, quins interessos s’estenien d’una part a l’altre del país, somrigué i contestà:

- “Bé, no tinc moltes ocasions per fer això, però tampoc és que no tingui res a fer. M’obligo a mi mateix de tant en tant a escapar del foc de la batalla i pensar amb els meus problemes. Aprofito aquestes ocasions per a sincerar-me amb mi mateix. Això evita que em quedi antiquat i m’adormi en els llorers. Després de passar més o menys mitja hora, torno al meu despatx de nou fresc de ment i de cos”.

* * * * * * * * * * * * *

Viatjar també és relaxant. El principal motiu per viatjar deu ser relaxar-se i divertir-se. No se li ocorri emportar-se els seus problemes amb vostè com si foren un equipatge extra.

La seva salut també té molt a veure amb els seus progressos. Ningú pot rendir ni gaudir al màxim si no es troba bé. Les analítiques regulars deuen ser part de la seva vida. I quan no es trobi bo, prenguis una estoneta lliure i vagi a veure al metge de cap salera.

I, recordi sempre, que la família està a favor seu.

(Adaptació d’un missatge de C. Dean Fales)

12 desembre 2021

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada