Dèiem ahir - L’ENTUSIASME - Og Mandino - 3/11/2019



L’ENTUSIASME

Estic despert.
 


Estic ple de joiosa anticipació. Sento unes insòlites vibracions en el meu cor, perquè ara rebo cada nou dia amb alegria i confiança, en lloc de fer-ho amb temor i de plànyer-me a mi mateix.

Qui pateix, recorda. Mai més vull repetir els fracassos i els absurds errors del passat, ara que he descobert aquests aliats que tinc.

Cada dia em llençaré al món, acompanyat per aquests tres poderosos aliats: la confiança, l’orgull i l’entusiasme.

Confio que podré afrontar qualsevol repte, l’orgull m’exigeix que ho faci el millor possible i tot serà possible perquè acabo de redescobrir un poder que trobava a faltar d’ençà que era més jove: l’entusiasme. 

Cada acte memorable de la història del món és un triomf de l’entusiasme. Mai es va poder aconseguir res que fos gran, sense ell, perquè aquest sentiment dóna a cada repte o activitat, per terrible i difícil que sia, un nou significat. Sense l’entusiasme la vida estaria abocada a la mediocritat.

L’entusiasme és una de les millors qualitats del món. El seu valor potencial sobrepuja de llarg al dels diners, el poder i la influència.

Quina alegria tan gran sento ara que sé que aquest poder que posseeixo pot modificar tota la resta de la meva vida.

Quan em compadeixo d’aquells que ignoren aquesta força capaç de guiar el seu futur. 

Tornaré al passat i recuperaré l’irresistible encant de la joventut amb aquell entusiasme que raja com l’aigua d’una font de muntanya. La joventut no veu foscor en el seu futur, ni imagina cap trampa de la qual no pugui escapar. Oblida l’existència del fracàs en el món i creu que la humanitat fa segles que espera la seva presència perquè aporti tota la veritat, l’energia i la bellesa que du dintre seu.

Avui hissaré la meva vela i somriuré a tot el món.



Og Mandino (1923 - 1996)
Fragment extret del seu llibre
Els Deu Secrets de l’Èxit” - 1988

 03 novembre 2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada