Dèiem ahir - PARLANT D’ESTADÍSTIQUES - C. Dean Fales - 21/04/2019



PARLANT D’ESTADÍSTIQUES


Fa uns mesos, vaig escriure sobre una agència de publicitat que em volia utilitzar en un anunci testimonial d’una companya d’aviació. Vaig refusar la invitació perquè la meva experiència amb aquella companya no era bona --arribades amb retard, pèrdua de connexions- el que jo considerava que era un servei dolent.

En un recent viatge a Sud Amèrica, el meu company de seient i jo vam començar a parlar de les línies aèries i de la nostra experiència amb elles, tal qual la gent ho fa quan volen junts. Li vaig explicar la petició que havia rebut de l’agència de publicitat, de la meva negativa de donar un testimoni aprovatori i del perquè. Es va quedar sorprès. El seu treball li permetia rebre informes periòdics referents a les línies aèries –sobre el nombre de vols fets, nombre de vols que arribaven i sortien a temps i altra informació per l’estil. La línia aèria que jo havia refusat tenia uns antecedents excel·lents, em digué. Era considerada com una de les millors.

Bé, potser sia així. Per descomptat, no tenia cap raó per citar-me estadístiques equivocades. Però, eren tan sols això –estadístiques. Jo tenia experiència personal.

Els clients són així –desraonats. Tenen una propensió testarruda a jutjar una companyia, un producte o un servei basats amb la seva experiència personal. Per alguna estranya raó, semblen més impressionats per la seva pròpia experiència que per les xifres estadístiques.

Estic segur que això ha de indicar-nos quelcom. Que serà? Tal vegada en una forma humana perversa, la gent opina que és més important la tebior d’un client que la fredor d’una estadística. Podria ser.


C. Dean Fales (1971)



21 abril 2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada