LA GENT ÉS LA IMATGE DELS SEUS LÍDERS
Fa poc temps vaig estar en un restaurant d’un petit poble a l’oest-mitjà dels Estats Units, que òbviament estava tractant d’atendre bé als seus clients. Això es podia deduir d’un anunci que venia imprès en el menú.
“Els Clients que creguin que el cambrer és poc amable, han de veure al propietari.”
L’anunci pot interpretar-se de dues maneres: El propietari del restaurant per descomptat volia dir, que volia assabentar-se de qualsevol manca de cortesia per poder corregir-la. Els clients, amb un sentit de l’humor torçat, sens dubte interpretarien el significat de l’anunci com dient “Si creuen que el cambrer és descortès, esperin a veure el propietari; és pitjor!” Tal vegada en aquest cas no hagi sigut així, però potser en el cas de les organitzacions, els clients sens dubte tindrien raó.
Si
hi ha quelcom del que podem estar segurs en qualsevol negoci o
organització, és el fet que el caràcter, les qualitats i els estàndards
del líder sempre es reflecteixen en la gent que ell selecciona,
desenvolupa i agrupa al seu voltant. Conèixer al líder implica conèixer
a la seva gent. Conèixer la gent, significa conèixer al seu líder. És
inevitable.
Per tant, per tenir col·laboradors lleials i eficients – s’ha de ser un líder lleial i eficient. És tan senzill com això.
C.Dean Fales (1972)
19 agost 2018
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada