Viatges i Sortides - Sortida / Estada a Horta de Sant Joan - 17/10/2016-21/10/2016

SORTIDA/ESTADA A HORTA DE SANT JOAN

Sortida el passat dia 17 d’Octubre, a les 7 del matí, de Premià de Dalt; compartirem autocar amb un grup de 20 persones d’un Casal de Caldes de Malavella. Amenitzats per la guia durant el trajecte, férem parada per esmorzar, i nova parada a Salou, per imperatiu del xofer (hores conduint) que aprofitàrem per passejar pel pintoresc passeig marítim d’aquella població.

Arribada al Hotel Miralles d’Horta de Sant Joan, per assignació d’habitacions i un primer dinar a l’hotel.

Ben dinats, autocar i inici de la ruta de la mel. Bàsicament la població d’Arnes, on vàrem assistir a una tocata de piano, dins d'un taller de la cera.

Vàrem veure la  elaboració d’espelmes i cadascú va poder fer-se’n una de petita com a símbol de, ara no recordo què.

Prèviament havíem visitat un vell molí d'oli

L’endemà, dia 18, iniciàrem la ruta del Matarranya (es tracta d’un riu i les poblacions que travessa), entrant a la província de Terol , la població de Cretas i el castell de Valderrobles.

També la mansió feudal on te lloc la Farsa de Gandesa; un simulacre medieval de noces reials que celebren una vegada a l’any. També on es roden capítols de la sèrie de TV “Águila Roja”. Espases, cascos, escuts i vestits escampats per una de les sales.

Acabàrem la ruta fent visita a un celler, ja de fosques.

El dimecres, dia 19, dins el terme d'Ulldecona, tot un camp d’oliveres mil·lenàries on ens van dir que per qualificar que una olivera té més de mil anys, el tronc ha de tenir un diàmetre de tres metres, mesurat a una altura de metre i mig del terra. Determinar l’edat d’una olivera, sense ferir-la, comporta una aplicació de rajos ultra no se què, que resulta d’un enorme cost i que és feta per personal experimentat dels EUA i uns aparells molt sofisticats. La que visitarem demà ens van dir que tenia més de1.700 anys (?) i que s’havien gastat prous diners per la seva determinació.

També visitàrem l’impressionant castell d’Ulldecona, amb una vista panoràmica que deu arribar als 30/40 quilòmetres a la rodona.

A la tarda visita a Tortosa on vàrem visitar la Catedral i, tot seguint el curs del riu Ebre, el monument commemoratiu de la batalla que allí va tenir lloc.

I el dijous, dia 20 pujada als Ports d’Horta, per contemplar una excel·lent panoràmica i la placa homenatge als quatre bombers morts en aquell incendi de mal record. A mitjana alçada dels Ports, ens vàrem quasi acabar dos pernils amb pa amb tomàquet (érem 44 persones), ben regats amb vi de la terra.

Vàrem visitar la famosa olivera de més de 1.700 anys i vàrem saber el "sorteig" que fan els d’Horta, mitjançant una vaca anomenada “Campanera”.
I ja el divendres dia 21, últim dia de l’estada, l’anomenada ruta del pernil. Fent visita, uniformats, a un assecador de pernils, amb un fred que ens va fer enyorar les bufandes.

De tornada a l' hotel visitàrem el Santuari de la Verge de la Font, a Peñarroya de Tastavins, declarat Monument Històric Artístic i Patrimoni de la Humanitat.

Un esplèndid arròs per dinar

i després de dinar, se'ns donà una bossa amb pa, embotit i coca , pel ben suposat que, tal vegada, per l’hora d’arribada a casa, no tindríem quelcom per a sopar.

Afegir que el bon temps ens acompanyà tots els dies, que l’hotel i el menjar foren acceptables i destacar que el Sr. Miralles, és un crac de l’animació i el bon humor.
I aquí tenim als components de l'estada a Horta de Sant Joan, fotografiats davant la casa que ocupà en Pablo Ruiz Picasso durant la seva convalescència als Ports d'Horta.