Dèiem ahir - LLEGENDA ORIENTAL DEL SEGLE XX - Eduardo Criado - 25/11/2013




LLEGENDA ORIENTAL DEL SEGLE XX



«Conta una llegenda oriental que, ja fa molt de temps, hi havia un país que es creia pobre. “Tot el que jo tinc és sorra - deia -, sols sorra”.

Un bon dia, arribaren en aquell país uns savis, uns senyors grans i poderosos que li van dir: “Tu no ets pobre, sinó ric; dintre teu tens una font d’energia, una riquesa immensa.  Ens permets que t’ajudem a trobar-la?”. El país, sorprès i a la vegada escèptic,  va accedir amb indiferència a la petició dels savis.

Aquells homes buscaren i trobaran el preciós tresor. I orgullosos de la seva troballa,  ho varen mostrar al país que, encara recelós, seguia queixant-se: “Jo sóc pobre. Sols tinc sorra. Aquest líquit brut i viscós que m’ensenyeu-ho no serveix per res”. La llegenda acaba dient que, al cap dels anys, aquell país que es creia pobre va esdevenir a ser el més poderós de la terra.»

Com vostè ja haurà endevinat, amic lector, no es tracta d’una llegenda fantàstica, sinó d’una realitat internacional que ens afecta a tots. Es tracta d’un fet que ha aconseguit canviar la faç del món,  fent un gir de l80 graus a l’orientació econòmica,  financera i política de tota la nostra era.
Malgrat això, no vaig a parlar-li d’economia, finances o política. El tema d’aquest missatge es molt més concret. No es refereix a una riquesa material, sinó a una font d’energia interior i personal. I el protagonista es vostè.
El convido a què,  amb la sinceritat més gran, contesti aquesta pregunta:

No s’ha dit mai a  mateix, alguna vegada, una frase igual o semblant a la que es repetia el país de la llegenda?  “Jo sóc molt pobre. Sols tinc sorra”. O, en altres paraules: “Els demès son millors que jo. No valgo res. Em falta seguretat en mi mateix”.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Eduardo Criado  - 1.975
(seguirà)
25 novembre 2.013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada