Dèiem ahir - ANECDOTARI - Dale Carnegie - 23/08/2020

 

A N E C D O T A R I

Pel que es refereix a tenir gràcia natural i riures d’un mateix, Abraham Lincoln era un artista. Una vegada, en el 1840, estava proposat per a Diputat i el seu contrincant, el Coronel Dick Taylor, el presentà davant de l’opinió pública com un aristòcrata, per què s’havia casat amb una noia de molt bona família, pertanyent a la casa Todd. En aquells dies el ser considerat aristòcrata equivalia a una derrota política segura. 

Que contestà Lincoln? 

“Mentre el Coronel Taylor passejava en carruatges luxosos i vestia camises d’encaix i guants de cabritilla, jo era un pobre noi, treballava en una barcassa per 8 dòlars al mes, amb només un parell de pantalons i. . ., de cuiro. Vostès saben el que succeeix al cuiro quan es mulla i es seca al sol. . ., que s’encongeix. . . Doncs bé, començaren a encongir-se fins a deixar a l’aire lliure part de les meves cames. I a mesura que jo anava creixent, els meus pantalons s’anaven escurçant i m’anaven estrenyent tant que em varen fer una franja blavosa a les cames, que encara avui dia es pot veure. Ara bé, si això és el que s’anomena ser un aristòcrata. . ., llavors em declaro culpable de tal delicte”

* * * * * * * * * * * * * 

Una nit, mentre Lincoln dormia en la seva residència, durant aquells famosos debats entre ell i Douglas, una banda de músics li donà una serenata. Ell va treure el cap per la finestra que quedava molt a les fosques i un dels homes li apropà una llanterna a la cara, per què el públic pogués veure el seu rostre paternal i afable. Lincoln començà dient-los: “Amics meus, com menys vegin de mi, més m’apreciaran”. Lincoln acostumava utilitzar la saviesa de les paraules de la Bíblia: “Aquells que se humilien, seran exalçats"

Dale Carnegie
d'un llibret editat el 1959 per
DALE CARNEGIE & ASSOCIATES Inc.

23 agost 2020

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada