Dèiem ahir - LA MARCA DE GUIX - 6/03/2016





LA MARCA DE GUIX


Quan jo estudiava l’equivalent al segon curs del BUP actual, el meu professor de llengua va fer una petita marca a la pissarra amb el guix.

I dirigint-se al alumnes, preguntà: Què és això? Transcorreguts uns segons algú va dir:  Una marca de guix sobre la pissarra”. La classe es va sentir aliviada per la senzillesa de la resposta. Aparentment, ningú tenia quelcom més a dir. Em deixeu molt sorprès-digué el professor- “Ahir vaig proposar aquest mateix exercici als alumnes de primer de bàsica i em varen donar quaranta respostes diferents: “l’ull d’un mussol, una burilla, un pal de telèfon vist des d’amunt, un estel, una pedra, un insecte aixafat, una taca d’ou, etc.” – Els noiets de primer de bàsica varen demostrar una imaginació més desperta que la vostra”.
Durant els anys escolars compresos entre l’escola bressol i el BUP, la meva classe havia après a buscar una solució única, la resposta correcta- i no a buscar cap altra alternativa. Havíem après a ser concrets, però havíem perdut quasi tot el nostre potencial imaginatiu. Com ja va dir el pedagog Neil Postman: Els nostres nens arriben al col·legi amb interrogants i l’abandonen amb conclusions”.

06 març 2016

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada