Dèiem ahir - LA CARRETA BUIDA - 19/10/2014




LA CARRETA BUIDA


Caminava amb el meu pare, quan s’aturà en una corba i, després d’un petit silenci, em preguntà:

- Sens quelcom més, que el cant dels ocells?

Vaig aguditzar la meva oïda i uns segons després, li vaig contestar:

- Sí.  Es el soroll d’una altra carreta.

- Això és -em va dir- Es una carreta buida.

Li vaig preguntar:

- Com saps que es una carreta buida si encara no l’hem vista?

- Es molt fàcil adonar-se.  Com més buida va la carreta, més gran es el soroll que fa.

Em convertí en adult i fins avui, quan veig una persona parlant massa, interrompen la conversació de tots, essent inoportuna o violenta, presumint del que té, sentint-se prepotent i tractant amb superioritat als altres.  O en aquelles, que no poden estar sense l’estímul de parlants o d’un televisor, que impedeixen tot tipus de diàleg, tinc la impressió d’escoltar la veu del meu pare dient:

- Com més buida va la carreta, més gran es el soroll que fa - i a la vegada-
 Quant se’n alegra el cor, quan veiem passar una carreta repleta de càrrega preciosa...   Silenciosa... Plena.


19 octubre 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada