Dèiem ahir - UN DO DE DÉU - C. Dean Fales - 31/08/2014




UN DO DE DÉU

Conten una historia sobre una senyora americana que vivia a l’Índia i que havia demanat a un lampista natiu, una instal·lació elèctrica senzilla i no gens complicada. Cada minut el lampista destorbava a la senyora demanant-li instruccions. Al final, exasperada, la senyora li va dir: Tu saps el que tens que fer. Fes servir el sentit comú i fes-ho”.

El lampista hindú inclinà el cap amb cortesia i contestà: Senyora, el sentit comú es un estrany do de Déu. Jo sols tinc formació tècnica”.

No sé si el sentit comú es o no es un do de Déu, però si em consta que es estrany. Hi ha poques coses tan poc comunes com el sentit comú. Per què serà? No n’estic segur, però em sembla que potser un altre conte ens podria aclarir una possible causa:

Un pare havia comprat un joguet pel seu nen.  El joguet els hi havia arribat desmuntat.  Malgrat el haver llegit i rellegit les instruccions per muntar el joguet, no aconseguia fer-ho.  Finalment, desesperat, el portà a un senyor ja vell, que havia sigut un bon mecànic.

El vell va agafar diverses peces i las va estudiar un moment.  Després es posà a treballar i, en uns quants minuts havia muntat perfectament el joguet.

Es admirable”, exclamà el pare, “ni siquiera saps llegir i has pogut muntar el joguet en un instant”.

Et aquí la raó”, contestà l’ancià, “quan no se sap llegir, es te que pensar”.

C. Dean Fales

31 agost 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada